wtorek, 8 września 2015

Złoty Pociąg - gdzie jest?

Wybieracie się na poszukiwania do Wałbrzycha? Dziś można to zrobić nie ruszając się z fotela... W końcu mamy XXI wiek i Internet. Możemy zobaczyć więcej i lepiej niż będąc na miejscu nawet dysponując dronem.

Dziś poszukamy Złotego Pociągu, ukrytego według Legendy pomiędzy 61 a 65 km trasy Wrocław Wałbrzych, czyli zaraz za Świebodzicami. Najlepiej posługiwać się takim namiarem: Lubiechów, Wałbrzych. Stamtąd jest najbliżej do Zamku Książ, dokąd podziemną bocznicą miał dojeżdżać pociąg. Dworzec na Zamku Książ nie został odkryty, nie wiadomo na jakim poziomie miałby się znajdować i czy został ukończony.Być może w Lubiechowie istniał tylko schron dla pociągu?

Złoty Pociąg – źródła i korzenie legendy

Wg. ostatnich doniesień, ponoć od firmy XYZ, pociąg ma znajdować się bliżej 65km niż 61km. Możliwe też, że nie znajduje się w podziemnym tunelu a został zasypany w sztucznie utworzonym wąwozie lub w pobliżu stromego stoku poprzez wysadzenie murów oporowych. Pociąg ma mieć długość 150 metrów co też ma znaczenie.

Znamy miejsce, zobaczmy jak wygląda. Potrzebować będziemy programu Google Earth. Dostępne w Google Maps zdjęcie satelitarne to nic z potęga Google Earth, gdzie możemy zobaczyć topografię terenu. Odpalamy program i wpisujemy Lubiechów, Wałbrzych. Poniżej nazwy miejscowości wije się kształcie litery S linia kolejowa. To gdzieś tutaj ukryty jest złoty pociąg. Aby uzyskać wrażenie trójwymiarowej żywej mapy wciskamy lewy SHIFT i lewy klawisz myszy. Pociągamy mysz do siebie i krajobraz staje trójwymiarowy. Kółkiem przybliżamy się i oddalamy. Na początek warto zorientować się przestrzeni - uchwycić Zamek Książ i Lubiechów.



Podejrzane wzgórza przed Lubiechowem:








Widok na trasę kolejową ze Świebodzic do Wałbrzycha. Po prawej stronie może być ukryty pociąg. Wysokość wzniesień uwypuklono x3  (Narzędzia/Opcja/Uwydatnianie Wzniesiesń). Interesujący wydaje się obszar niezalesiony,


Dzięki linijce można przekonać się ile miejsca zająłby pociąg (żółta kreska):


Przeciągając ludka na ulice można podejrzeć Street View.


Kompletny rzut na podejrzaną okolicę... Czy pociąg tutaj jest? Dziś jeszcze nie wiemy na pewno.




Teraz sięgnijmy po mocniejsze działo w arsenale informatycznym. To technologia LIDAR, laserowego skanowania terenu dzięki, której uzyskano NMT - Numeryczny Model Terenu z rozdzielczością 1m. Opis jak z niej skorzystać znajdziecie tu:

http://sudety44.blogspot.com/p/geoportal.html

Pokażę tylko efekty.

Zwykła ortofotomapa. Fragment "S"ki torów kolejowych za Lubiechowem.



Ta sama mapa włączonym cieniowaniem:


Tu już tylko cieniowanie. Można rozpoznać, które wąwozy są naturalnego pochodzenia (płyną w nich koryta potoków) a które mogą wyglądać na antropogeniczne. Obszar, który wydawał się podejrzany na Google Earth (pamiętacie żółtą kreskę?) tu okazuje się dolinką wyrzeźbioną przez potok. Dlatego też brakowało tam drzew:


Zbliżenie:






Przypatrzmy się terenowi poniżej, po lewej stronie torów jest nienaturalne wypłaszczenie, teren jakby zniwelowany przez człowieka. Wzgórze jak sztucznie ścięte... W jednym miejscu na dole widoczny jar niewiadomego pochodzenia.


A to podejrzane miejsce bliżej 65km, czyli samego Wałbrzycha:


A to wybrane podejrzane miejsca pomiędzy 61 a 65km trasy kolejowej Wrocław-Wałbrzych. Widzicie okrąg w środku - jest tam jakby zasypany wlot tunelu, przed nim hałda z urobkiem a prowadzi do niego od trasy kolejowej zniwelowany teren. Z prawej klasyczne umiejscowienie wlotu tunelu. Po lewej wersja ponoć obecna.

Teraz należy zdobyć odpowiednie zgody, wybrać się w teren z georadarem i... odkrywać. Wywiad satelitarny nie sięga na razie pod ziemię. NA RAZIE..



—- Polecamy:
logo latarki sklep
Rozświetlamy ciemność – profesjonalne latarki LED dużej mocy. Kod rabatowy 5% dla czytelników bloga: word47 http://latarkisklep.pl
----



1 komentarz:

  1. Ładna interpretacja, lecz niestety jest w niej kilka nieścisłości.
    Znam ten teren osobiście, byłem w tym zaznaczonym miejscu. Nic tam nie ma choć miejsce jest bardzo ciekawe.

    OdpowiedzUsuń